beurs3
Lazio chat 2 - Afdrukversie

+- beurs3 (http://beurs3.nl/forum)
+-- Forum: voetbalsector (http://beurs3.nl/forum/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Forum: Lazio (http://beurs3.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Topic: Lazio chat 2 (/showthread.php?tid=38)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Lazio chat 2 - atitlan - 01-05-2017

Nieuwe draad de vorig werd te lang

(30-04-2017, 14:00)connect schreef: Ik sprak gisteren een kenner en die was 100% zeker, als Lazio numero 4 wordt in de competitie hebben ze nog een kans op spelen in de CL. ( soort playoffs of zo )Wat weten wij hiervan met z.n allen.

Vroeger was het inderdaad zo dat wanneer een deelnemer vaneen land de CL won dat land daarna een extra plek kreeg. Dan zou Lazio (zou het nummer 4 worden) mogen deelnemen, mocht het Juventus lukken dit jaar te winnen.

Het toelatingssysteem is echter in de lopende cyclus anders, zie het ingewikkelde artikel drie .. ik geloof niet dat Italië een extra plek boven haar huidige 2+1 kan krijgen
http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/Regulations/uefaorg/Regulations/02/35/87/89/2358789_DOWNLOAD.pdf

RE: Lazio chat - connect - 01-05-2017

(01-05-2017, 7:55)atitlan schreef: Nieuwe draad de vorig werd te lang

Vroeger was het inderdaad zo dat wanneer een deelnemer vaneen land de CL won dat land daarna een extra plek kreeg. Dan zou Lazio (zou het nummer 4 worden) mogen deelnemen, mocht het Juventus lukken dit jaar te winnen.

Het toelatingssysteem is echter in de lopende cyclus anders, zie het ingewikkelde artikel drie .. ik geloof niet dat Italië een extra plek boven haar huidige 2+1 kan krijgen
http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/Regulations/uefaorg/Regulations/02/35/87/89/2358789_DOWNLOAD.pdf

Holo Peter, holo betekent hier, goeiedag zeg! met de nadruk op lo.  De gemiddelde voetballer zal zich al snel in een donker bos wanen, als ie dit artikel probeert te begrijpen. Ik ga ook al vrij snel kopje onder. Wat een text, het lijkt wel de uitleg van een of ander nieuw beleggingsproduct van Goldman Sachs of JP Morgan. Onbegrijpelijk. Heb je gelezen wat ik gepost heb op IEX, die wegingscoefficient? Ik dacht ook de eerste 3 maar ik lees dat niet uit die wegingscoefficient maar denk dat te weten nav gesprekken van spelers van Lazio, die kort geleden nog gingen voor plek 3 in de competitie, want dan spelen we in de CL. Het is niet makkelijk allemaal.
[br][br]
[br][br]
(01-05-2017, 14:38)connect schreef: Holo Peter, holo betekent hier, goeiedag zeg! met de nadruk op lo.  De gemiddelde voetballer zal zich al snel in een donker bos wanen, als ie dit artikel probeert te begrijpen. Ik ga ook al vrij snel kopje onder. Wat een text, het lijkt wel de uitleg van een of ander nieuw beleggingsproduct van Goldman Sachs of JP Morgan. Onbegrijpelijk. Heb je gelezen wat ik gepost heb op IEX, die wegingscoefficient? Ik dacht ook de eerste 3 maar ik lees dat niet uit die wegingscoefficient maar denk dat te weten nav gesprekken van spelers van Lazio, die kort geleden nog gingen voor plek 3 in de competitie, want dan spelen we in de CL. Het is niet makkelijk allemaal.

Ben overigens erg benieuwd naar de koersontwikkeling van deze week.

RE: Lazio chat - atitlan - 01-05-2017

(01-05-2017, 14:38)connect schreef: Holo Peter, holo betekent hier, goeiedag zeg! met de nadruk op lo.  De gemiddelde voetballer zal zich al snel in een donker bos wanen, als ie dit artikel probeert te begrijpen. Ik ga ook al vrij snel kopje onder. Wat een text, het lijkt wel de uitleg van een of ander nieuw beleggingsproduct van Goldman Sachs of JP Morgan. Onbegrijpelijk. Heb je gelezen wat ik gepost heb op IEX, die wegingscoefficient? Ik dacht ook de eerste 3 maar ik lees dat niet uit die wegingscoefficient maar denk dat te weten nav gesprekken van spelers van Lazio, die kort geleden nog gingen voor plek 3 in de competitie, want dan spelen we in de CL. Het is niet makkelijk allemaal.
[br][br]

[br][br]

Ben overigens erg benieuwd naar de koersontwikkeling van deze week.

Me to!

RE: Lazio chat - atitlan - 04-05-2017

Al weer onder 50 miljoen market cap .. Juve is nu 20x (!!!)  duurder.

Wat een maffiagehalte bij dit aandeel. Houdt het dan nooit op? Wie rolt eindelijk dit zaakje op?

RE: Lazio chat - Josti5 - 04-05-2017

(04-05-2017, 8:38)atitlan schreef: Al weer onder 50 miljoen market cap .. Juve is nu 20x (!!!)  duurder.

Wat een maffiagehalte bij dit aandeel. Houdt het dan nooit op? Wie rolt eindelijk dit zaakje op?

Geduld is een schone zaak, maar biedt atitlan helaas weinig vermaak...

Hartelijke groeten uit Italie-Smile

RE: Lazio chat - Josti5 - 05-05-2017

Aan het handelsverloop is goed te zien, dat 1 of meer zakenbanken zich eindelijk met Lazio zijn gaan bemoeien: hoera!

RE: Lazio chat - connect - 05-05-2017

(05-05-2017, 9:34)Josti5 schreef: Aan het handelsverloop is goed te zien, dat 1 of meer zakenbanken zich eindelijk met Lazio zijn gaan bemoeien: hoera!

Ja, ik zie het ook John, net wakker. Tot over een paar week dan maar. Veel plezier daar waar je nu bent, dicht bij het vuur.

(01-05-2017, 7:55)atitlan schreef: Nieuwe draad de vorig werd te lang

Even iets anders Attilan en de rest, ik ben wederom geschorst en ik laat het er maar bij.

RE: Lazio chat - atitlan - 05-05-2017

Mooie dag, temeer  omdat Lazio nu eens alleen positief afwijkt. 

Ik denk dat John daar idd zelf het vuurtje aan het opstoken is. Wij hoeven het maar aan te kijken.

(05-05-2017, 16:57)connect schreef: Even iets anders Attilan en de rest, ik ben wederom geschorst en ik laat het er maar bij.

Gaan we hier maar vrolijk verder, wel zo gezellig en rustig. Goeie dag vandaag!

RE: Lazio chat - atitlan - 06-05-2017

Ric... nu hoef je geen tijd meer te verspillen aan zo'n club als IEX. 
Dat is toch een groot mijnenveld voor posters en lezers, sinds daar gemodereerd wordt op basis van subsidiegelden.
Zelfs de VEB lijkt tegenwoordig te oordelen en beoordelen op basis van (wellicht dezelfde) subsidiestromen.

Maar het kleine aandeel Lazio lijkt met zulk een toegenomen koopvolume niet langer door wie dan ook nog naar de hand gezet te kunnen worden.

[Afbeelding: lazio_a988082]

[Afbeelding: pic001_2017-05-06_a988083]

RE: Lazio chat - connect - 06-05-2017

Geschorst worden op 5 mei, misschien is dat wel mijn bevrijdingsdag.

We hebben 4 Lazio-shirts in de bestelling staan. Juventus shirt heb ik al jaren en natuurlijk mijn wielerpak Van Versatel.

Het komt vast helemaal goed jongens. En maandag mag ik mijn auto uit Nederland uit de container komen halen.

Een Renault, France, Vel-satis, klinkt als...........

RE: Lazio chat - connect - 07-05-2017

(06-05-2017, 13:34)connect schreef: Geschorst worden op 5 mei, misschien is dat wel mijn bevrijdingsdag.

We hebben 4 Lazio-shirts in de bestelling staan. Juventus shirt heb ik al jaren en natuurlijk mijn wielerpak Van Versatel.

Het komt vast helemaal goed jongens. En maandag mag ik mijn auto uit Nederland uit de container komen halen.

Een Renault, France, Vel-satis, klinkt als...........

Het is maar een idee. Voor een wat groter publiek kunnen we ook terecht op bv, klinkt goed, " de kritische belegger.nl" 

Als alternatief voor dat onprofessionele IEX moderator.team. Ik ga me eens aanmelden.

Ik ga me niet aanmelden, die site is op sterven na dood als ik dat tenminste goed inschat.

OK, zoek een ander.. Vind de naam wel sympathiek. Vanmiddag Milaan/Roma, Lazio heeft net gewonnen van de nummer 10 in de competitie met 7 tegen 3.
[br][br]
[br][br]
Feyenoord verliest met 3 tegen nul van Excelsior. Nog 1 punt voor op Ajax, nog 1 wedstrijd te gaan.

beursig.com, dat lijkt een stuk actiever er wordt ook veel op geadverteerd, ziet er goed uit.

Is dat wat jongens? Of vinden jullie het niet nodig, of zinloos of wat dan ook?

RE: Lazio chat - atitlan - 08-05-2017

Ik heb zojuist nog een leuk RT overzicht aan mijn site toegevoegd

http://lazio-stakeholder.nl/

Mocht je deze tabel nog niet zien in die bestaande voorpagina (omdat je browser het bestand in je cache laadt), dan even met  de rechtermuisknop op de pagina en dan -> Frame opnieuw laden

Tegenwoordig komt de bezoeken toch vooral uit Italië en meer bewustwording aldaar is wat we aldoor graag wilden bereiken.

RE: Lazio chat 2 - de speurneus - 12-05-2017

Beursig vind ik erg goed maar met name voor de Belgische aandelen. Bij de biotech zijn een paar zeer goede inhoudelijke posters. Voor de overige aandelen weet ik het niet zo net. De Nederlandse AEX/AMX worden matig bezocht.
Er is een draadje voor ManU maar daar wordt sinds sep 2012 niet meer gepost.

RE: Lazio chat 2 - Josti5 - 13-05-2017

Europa League dus, zoals door ons, kenners, reeds voorspeld -Smile

RE: Lazio chat 2 - atitlan - 14-05-2017

En CL is een fantastisch resultaat, helemaal wanneer je ziet dat er in de Milanese clubs zo zwaar geïnvesteerd werd dit seizoen.

Maar toch jammer dat door wedstrijden als tegen Chievo CL er niet meer reëel in zat. 
Anders was men gisteren ook niet met een opstelling gestart waar een viertal uitblinkers van het afgelopen seizoen  (alleen De Vrij daarvan geblesseerd) ontbraken.

Nu nog de finale van de Coppa.

En ongeacht hoe dat afloopt .. het was een seizoen met heel veel progressie waardoor toekomstige sterke omzetgroei voorgeprogrammeerd is, maar tevens een aantal jonge spelers kapitalen waard zijn geworden.

In zoverre is het meer dan schrijnend (en natuurlijk hadden we steeds vastgesteld hoe hardnekkig er gemanipuleerd wordt .. ook dat hebben de kenners op dát terrein goed gezien) is dan, dat Juventus  (hoe terecht ook een waardering van 1 miljard en meer is), dan in no time 600 miljoen euro aandikt, Lazio als de nummer 4 in dat hele geweldige seizoen 10 miljoen aandikt.
Maar waar schrijnende onderwaarderingen toe kunnen leiden (en die moet in casu Lazio deze maanden zelfs voor de grootste beleggingsdombos heel veel zichtbaarder zijn geworden), ook daarvoor was Juventus het voorbeeld.

Nee John, de tijd heeft bewezen dat wij met onze overtuigde keuze voor de sector geen "domme hobbybeleggers"  waren..  voorlopers die het enorme potentieel van de sector (en dan met name voor wat betreft de clubs grote voetballanden, ook dat kwam zo uit.. beurgsgenoteerd of helaas vaak niet), meteen beseften. 
En geen IEX-ers (daaronder toch zogenaamd veel lieden die geloven sectorkenner te zijn) die dat zelfs NA buitengewoon veel documentatie begrepen. Smile  

En wanneer het afgelopen najaar onze desondanks met de jaren  toch met steeds meer interesse gevolgde voetbal-discussie (voor enkele dubieuze lieden met te veel interesse) niet zo schandalig gesaboteerd was, dan hadden we bij Lazio  minstens een met Juve gelijkopgaande explosie gezien, omdat juist bij Lazio de waardering dan onverminderd een grap is. 

Het beursgenoteerde deel van de sector is nog steeds veel te goedkoop gewaardeerd.
Maar bij welke club ligt het geld zo dermate op straat? 
En niet onbelangrijk.. komt zulk een potentieel er bij relatief geringe deelname er voor een groot deel  zeker uit, omdat geen manipulatie dat dan kan tegenhouden.
Juist.

RE: Lazio chat 2 - atitlan - 17-05-2017

Lazio moest vanavond de Coppa eens winnen.

En dus trappen ze het deze dagen vooraf in elkaar. 

Het lijkt nooit op te houden hier.. je verheugen op wedstrijden en resultaten gaat zo wel over.